Yang berhormat Tengku Joe

a.k.a Tengku Juh nampaknya  dah mule singgah di Malaysia....
sekarang ni..tiap2 petang je mesti hujan..
jadi pada sesiapa yang balik kerja ptg2 ...terperangkap dalam hujan dan jam...mmgla ni waktu yang sgt sesuai utk tingkatkan tahap kesabaran..tak gitu???sama la jugak pada yang meniaga di pasar malam...mmg kena sabar la kan...

Tapi tak pe, dah biasa kot.....hujung2 tahun mesti hujan .Hujan itu rahmat!!!

Cerita pasal hujan dan musim tengkujuh ni...
ada 5 benda yang akan jadi peneman setia aku dan mungkin jugak korang semua:)

No. 1
PAYUNG

diva tak payung I???? sangat.....zhulian kot...
Kalau anda semua tak de payung, dinasihatkan beli.

No. 2
BISKUT KERING

tak kira la cap ping pong ke , cap serigala jadian twilight ke ...
ni senarai wajib ada kat dapur..
Emergency lapar je..ngap terus!!!

No. 3
KOPI













entahla...aku pun tak de jawapan kenapa bau kopi sangat menarik time2 hujan ni.
selalu aku suke minum teh je...
bila hujan2 camgini ...kopi pulak jadi pilihan..
Kopi cap fire ship:)

No. 4
IKAN KERING

Ikan kering ke..ikan pekasam ke.......tengkujuh camni, mmg sedap pekena dengan nasi panas !!!!
siakap 3 rasa pun kalah!!!... .

NO.5
KEROPOK

 
Keropok segera...
keropok tak segera pun hamba balun je...time2 camgini.
nak mengunyah la...nak apa lagi


Dan matahari.... jarang dapat tengok kau full day siang....dapat tgk pagi je..
Dan aku rindu bau pakaian yang dijemur setelah kering dek kena jemur dengan matahari...




Catat Ulasan