Kailan tolak Kailan sama dengan Sawi

Korang marah tak kalau nama korang Kailana tapi orang asyik dok panggil korang Sawiah je...
hehe...mesti marahkan!!!

Tapi kisahnya kat sini bukan sebab Kailana ke atau Sawiah ..tapi kisah aku yang sakit hati sebab pesan nak Kailan Ikan masin tapi yang dapatnya Sawi ikan masin.... aduh!!! memang panas !!!!!.hahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Untuk mengelakkan aku emo yang melampau2, sengaja entry ni akan aku tambah hehe,haha,kahkah,tanda2 :) ....

Okay, kahkahkah.... perkara ni selalu terjadikan.... ramai yang dah terkena.Kita punya la happy nak makan sedap2 la konon...gi kedai makan, order nasi putih, tom yam campur pedas,kailan ikan masin, telur bungkus...
Tapi yang sampai semua di atas....kecuali tiba2 kailan dan tukar jadi sawi ikan masin.hehe..hehe..hehe

Alahai......tukang2 masak sekelian, jangan la ambik short cut je... at least courtesy la bagitau waiter suruh bgtau kita yang stok kailan dah habis ...kan????? haha ...
Walaupun masih ada yang tak dapat bezakan antara kailan dan sawi...tapi mustahil la tukang masak termasuk dalam kategori yang tak tau ni:)

Disebabkan membebel, dan marah2 ni bukan kepakaran aku.... jadi malas aku nak tulis panjang cerita ni..

Dah nasib...asal aku nak tengok game bola je...mesti dapat makanan yang tak menepati citarasa...
Dulu masa tengok portugal belasah korea utara 7-0 , aku pesan sotong goreng tepung... dapat la, tapi sotongnye semua sebesar saiz bapak semut... dan aku bagi nama cekotong ( cekodok + sotong). Punyala nak untung...sanggup tak bgtau yang sotong saiz2 standard tu dah habis...hehe

Malam tadi pun sama... dapat sawi ikan masin...hmmmmm, nasib baik Malaysia menang...
kalau tak..................... entah apa la akan aku buat dengan kedai makan tu...hihihihiihihi...
Untung bukan la segala2 nya....... walaupun aku tau sape yang nak rugi kan????
Lokasi: Kaunter Kedai Makan
Aku : Nak bayar kak..
Kak Sawiah : Adik makan apa tadi
Aku : Sawi ikan masin je kak ...
Kak Sawiah : * Riak muke je ...terkejut sambil pandang aku cam tak percaya.. RM4
Aku : *Bagi dia 10 sen yang buruk warna hitam ada tanda kesan terbakar dan kena ketuk... Nah kak
Kak Sawiah : Dik..ni bukan RM4
Aku : Saya pun bukan mintak Sawi ikan masin....saya mintak kailan ikan masin...Anggap je la saya balas dendam kat akak...

BOLEH????????
Catat Ulasan