Gigi Sakit =Sakit Gigi

Gigi sakit atau sakit gigi???
sama je kot.....


Apa yang aku nak cerita, bukanlah pasal tatabahasa k...
Atau pasal..jenis2 riak wajah yang anda boleh buat apabila sakit gigi...
Atau pasal..warna2 baju yang anda boleh pakai masa sakit gigi...

Anda pernah sakit gigi?
Dulu masa sekolah, aku selalu dengar kawan2 cakap...
Sakit gigi ni lebih sakit dari sakit bersalin..
Aku iyakan je..walaupun dalam hati tak percaya langsung,langsung..dan langsung.TITIK.
Ada 2 sebab kenapa aku tak percaya masa tu:-
1. Sebab kawan2 aku yang cakap tu tak pernah bersalin lagi
2. Sebab aku tak pernah sakit gigi

Dan sampai sekarang aku tak tau apa sebenarnya rasa sakit gigi tu...
Pernah jugak tengok kawan2  menangis sakit gigi..
Nampak macam sakit sangatttttt....
Mungkin la kan...

Jom share cara2 untuk melegakan sakit gigi ...cara2 yang boleh dipakai dirumah.

1. Letak bawang putih ditempat gigi yang sakit tu dan gigit.
Katanya... bawang putih ni boleh berfungsi macam antibiotik
Sape pernah buat???
okay tak payah angkat tangan..sebab aku tak nampak:)

2. Sapu vanilla
Ya ke? Ingat boleh guna untuk buat kek je..
Sape pernah buat???
okay tak payah jawab..sebab aku tak dengar pun:)

3. Gigit limau nipis
Nak lagi berkesan gigit limau tebal la kot..hehe
Sape pernah buat???
okay tak payah angguk..sebab aku tak suruh :)

4. Kumur garam
Mesti masin kan...

okay tak payah jawab..sebab aku tak tanya...:)
Sama ada, berkesan atau tak 4 cara kat atas tu...tak tau la kan..sebab, ni pun aku dapat melalui pembacaan dan pengalaman tengok kawan2 yang pernah sakit gigi

Dan apa korang buat kalau masa sakit gigi....korang suruh adik korang beli ubat utk gigi..
tapi adik korang belikan korang COLGATE ???? hehe , dramatik sangat kan..mesti rasa nak penampar je...

Catat Ulasan