Lirik lagu dan Wanita


Setuju tak, tanpa kita sedari...kadang2 lirik lagu menyumbang kepada kestabilan emosi wanita...
Contohnya,
Kalau frust bercinta...dgr lagu yang melankoli...lagi la berjurai2 air mata...kalau nak exam...dengar lagu yang naikkan semangat utk berusaha lebih gigih!!!...off course terus gigih...

lirik mainkan peranan..betul tak?
Cuba tgk dalam sport.... peranan lagu kebangsaan untuk naikkan semangat sebelum game bermula..interesting kan!!!

So, tak perlu dengar lagu sedih2 ke?
Tak la gitu...dengar je kalau nak...
Cuma sesekali..tukar lirik lagu tu best gak kan...
tak yah tukar banyak..tukar kata ganti diri je,atau ubah sikit2....

Lagu No. 1
Exist (Mengintai Dari Tirai Kamar)

Dinginnya angin malam ini
Menyapa tubuhku (tubuhmu)
Namun tidak dapat mendinginkan
Hatiku (hatimu)yang kau(ku) hangatkan

Terasa tercabarnya kelakianku ini(kelelakianmu itu)
Dengan sikapmu (ku) menentanglah
Aku ini(Engkau itu) insan kekurangan
Senangnya kau(ku) mainkan...

Siapalah aku ini (engkau itu)untuk
Memintal buih yang memutih
Menjadi permaidani seperti mana
Yang tertulis dalam novel cinta...

Juga mustahil bagiku(bagimu)
Menggapai bintang di langit
Menjadikan hantaran syarat untuk milikimu (milikiku)semua itu
Sungguh aku (engkau)tak termampu...

Silap aku (engkau)juga
Kerana jatuh cinta
Insan sepertimu(sepertiku)
Seanggun bidadari

Seharusnya aku (engkau)cerminkan diri
Ku(kau) sebelum tirai kamar aku(engkau)
Buka mengintaimu(mengintaiku)...
sentapp tak?

Lagu No. 2
Lirik Di Saat Aku Mencintaimu – Dadali
Mengapa kau pergi(Memang ku nak pergi)
Mengapa kau pergi(Memang ku nak pergi)
Di saat aku(mu)... mulai mencintaimu(mencintaiku)...
Berharap engkau (ku)...jadi kekasih hatiku(hatimu)...
Malah kau(ku)... pergi jauh dari hidupku(mu)...
Menyendiri lagi(Kau menyendiri lagi)
Menyendiri lagi(Kau menyendiri lagi)
Di saat kau(ku)... tinggalkan diriku (dirimu)...pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku(harimu)...
Di saat aku (kau)...terbangun dari tidurku(tidurmu)...

Aku inginkan dirimu(Aku tak inginkan dirimu)
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu(Aku pura2 mencintai dirimu)
Aku inginkan dirimu(Aku tak inginkan dirimu)
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta(Aku pura2 mencinta)


Sorry la kalau ada peminat fanatik lagu2 kat atas tu..Bukannya nak rosakkan lirik lagu...cuma nak bagi idea tentang sesuatu:)

Jangan biarkan lirik lagu memandu ketidakstabilan emosimu wahai wanita..

So, stay positive and be happy ....
Dengar lagu ni ya:)


Good nite semua...
Catat Ulasan