Cermin dan Wanita

"Mirror Mirror on the wall, whos the fairest of them all?"

Cermin pun jawab....
Maaf, saya tak faham bahasa inggeris..sila ajukan soalan dalam bahasa melayu...
Heh.

Masuk tandas...tengok cermin
Jalan kat tepi kereta orang...tengok cermin
Jalan kat shopping complex... jumpa cermin besar..tengok cermin lagi
Bukak bedak compact...tengok cermin
Masuk kereta kat driver seat...tengok cermin...
Suka kan.... memang wanita suka bercermin...
Abis tu kalau lelaki? tumbuk cermin...
asal frust je kat drama..tumbuk cermin..tangan berdarah..BORING!!!

Apa rasa ye kalau sehari tak jumpa cermin?

1. Pakai tudung mesti herot sana sini
2. Pakai celak mesti tak betul
3. Pakai gincu???
4. Pakai bedak bertampuk...
5. Tak dapat nak cabut uban sendiri

Baru lima....kalau nak senaraikan berlambak2 lagi....
Susah jugakkan kalau tak de cermin...
Memang susah!!!!

Dan hakikatnya..
cermin bukanlah berguna utk kita punya personal grooming saja..
banyak lagi kegunaan cermin yang lain kan...
Untuk dekorasi...architecture,laser,camera,industry....berlambak lagi la..

So, moral of the story...mari lap dan bersihkan cermin kita esok...
******
Betul..dah habis
Memang entry ni sampai sini je...
Dah habis..
Dah habis..
Betul...dah habis ...
Laaaaa...korang baca sampai habis kat ayat ni ke..
KAN DAH CAKAP DAH HABIS...tolong la percaya:)
Catat Ulasan