Tom Yam yang tak Yam Yam ...

Saya!
* sambil berdiri angkat tangan kanan ,jari telunjuk berbalut handyplast + muka excited 
...tapi tak la buat muka gwiyomi
Sangat suka dengan tom yam.

Kalau tom yam tu ialah seorang pelakon lelaki
Mungkin nama dia ialah Robert Downey Junior ak.a Iron Man .Iron man 3 tau..ada beza ke?

Tapi, semenjak dua menjak ni..susahnya nak dapat makan tom yam yang sedap.
Mungkin tukang2 masak tom yam hang hebat telah pulang ke Thailand.
atau dah berhijrah ke London atau ke Kokdiang.

Ada la 2 3 kedai yang selalu aku layan tom yam dia..
tapi sejak akhir2 ni tom yam dia dah tak terlayan oleh aku.
Sebab ? rasanya dah lain...
hmmm, confirm tukar tukang masak.
sedih...

Pertama : sedih tak dapat makan tom yam yang sedap dah
Ke- 2 : sedih sebab tukang masak tu pulang ke negara asal dia tanpa bgtau aku.
Ke -3 : sedih sebab sampai sekarang aku masih tak tau samada aku still akan jumpa tom yam yang sedap atau tak...

Kalau tak jumpa jugak, aku nekad akan ke Thailand untuk belajar masak tom yam...
walaupun aku terpaksa berhadapan risiko balut jari telunjuk dengan handyplast sekali lagi...

p/s : kesian teh ais sbb semenjak tom yam dah tak sedap ni, dia pun aku tak beli:(

Catat Ulasan