Kena tipu

Zaman muda2 memang senang sangat kena tipu.
maklumla pengalaman tak banyak lagi.
lurus binti bendul kadang2 ..hehe.

Hari ni aku nak kongsi sikit pasal pengalaman kena tipu aku.
Eh..sape nak baca pengalaman ko..lagipun dah lama ko tak update entry kan ?
hehe... maaf la...maaf ya sambil lari2 anak datang dekat, merayu minta dimaafkan.

Aku tulis ya...............
Cerita kena tipu dengan pakcik pakai spek dekat stesen bas.
Masa aku tgh tunggu bas, tiba2 ada pakcik datang kat aku.
aku masih ingat dialog dia

Pakcik penipu : Nak, boleh bagi pakcik pinjam duit tak? beg pakcik hilang pagi tadi .apa pun dah tak da ni
Aku kena tipu : Ya ke pakcik? kesian pakcik..habis tu camne ni?
Pakcik penipu : Boleh anak bg pinjam pakcik duit? pakcik nak beli tiket bas. Nanti pakcik bayar balik.
Aku kena tipu : Pakcik ambik duit RM50 ni....
Pakcik penipu : Terima kasih nak, nanti pakcik bayar balik bila dah sampai. Anak tulis no. akaun anak kat kertas ni.
Aku kena tipu : Sama2 pakcik.... sambil aku pun terlihat pakcik tu tersenyum.... * aku pun senyum gak.haha

Tinggggggggg!
Tiba2 pakcik tadi bertukar jadi putera raja.... disebabkan kau menolongku, maka aku jadikan kau permaisuri.
tak de maknanya? ingat ni cerita magik ? hampeh.

Cerita ni berlaku dah lama..
masa aku  belajar lagi..nak dijadikan cerita masa tu bulan puasa. subjek last yg dibincangkan dlm kelas aku sebelum aku ke stesen bas ialah pasal akhlak. KATANYA !!!! mmg berkobar2 la aku nak menolong pakcik tu.

Dan, mmgla sampai ke la niiiiii..............tak de duit tu pakcik tu masukkan.
Arghhhhh..mmg aku perasan masa dia senyum dapat duit tu, senyuman dia macam penipu.
Dan sangkaan aku jadi betul, bila beberapa minggu lps tu ada keluar berita pasal berhati2 dgn penipu di stesen bas. Kenapa aku yakin sangatt?
1. Stesen bas yang ditulis tu.... sama
2. Gambaran fizikal pakcik tu....sama
3. Masalah pakcik tu.......sama

jadi betul la kan........aku ditipu!

Tak pe la..pengalaman kan...aku dah halalkan duit tu pun
aku harap waktu ni, pakcik tu dah pun insapppppp.

Dear pakcik,
kalau pakcik terbaca entry ni...
harap dapat add FB saya ya.
TQ..hehe



Catat Ulasan