Kasut Sekolah

Baju Sekolah
Kain Sekolah
Tudung
Anak Tudung
Stokin
Kasut Sekolah
***********
Antara item kat atas tu....kasut sekolahlah yang aku paling malas basuh dulu..
Cuti Sabtu dan Ahad masih tak cukup untuk membuatkan aku teringin nak basuh kasut tu.
Dan waktu yang paling rasa terpaksa teringin nak basuh tentulah hari Ahad malam ....hehe
pastu letak bawah peti ais bagi cepat kering....
kalau nak bagi beku terus letak dalam freezer....huhu
atau depan kipas angin.
Pastu kalau kasut tu tak kering lagi..esok pakai je dgn selamba pergi perhimpunan..
curlazzzzz sangat maria masa tu :)

Nostalgia sangattt kan....
Nampak sangat bukan pengawas..

Lepas tu dah masuk asrama masa sekolah menengah baru la nak rajin sikit basuh...
Masa tu bukan sbb dah tiba2 jadi rajin..tapi sbb tiba2 rasa malu kalau tak basuh mengatasi rasa malas ..
bajet sangat..off course la i nak jaga image masa sekolah menengah!
Dan item yang paling aku tension masa tu..bila pakai tudung sekolah tapi tak jadi2 kat depan tu.
Rasa nak nangis je bila pergi sekolah tapi tudung tak jadi...

Dan semua ni hanyalah kenangan di persisiran pantai yang berombak kecil..
Masa sekolah dah berlalu dari hidup aku
Sekarang ni masa untuk tengok anak2 saudara aku pulak sekolah..
Rasa kau! bangun pagi..tidur awal...buat kerja sekolah...periksa..perhimpunan..basuh kasut sekolah..sedeyyyyyyy



Catat Ulasan